Google Ads script pro UTM na úrovni účtu – dostaňte názvy kampaní i sestav do GA4

GA4 názvy kampaní google ads not set a organic

Nepropisují se vám názvy kampaní a reklamních sestav z Google Ads do GA4?

Padá vám traffic ze zdroje / média google / cpc do relace kampaně jako (organic), (not set) a (referral)?

Použijte tento návod:

1) Přidání skriptu

Co skript dělá? Přidá custom parametr název kampaně do všech nesmazaných kampaní ve vyhledávání, v obsahu, v nákupech a do pmax a video kampaní. Dále přidá 2 custom parametry, název kampaně a název reklamní sestavy ke všem nesmazaným reklamním sestavám.

Jak postupovat v Google Ads?

Nástroje > Hromadné akce > Skripty > + Nový script

Frekvenci nastavte dle velikosti účtu a počtu kampaní. 1x denně je dostatečná frekvence pro běžné účty, protože názvy kampaní ani názvy sestav se zas tak často nemění.

function main() {

  var adGroupIterator = AdsApp.adGroups().withCondition("CampaignStatus != REMOVED").get();
  while (adGroupIterator.hasNext()) {
      var adGroup = adGroupIterator.next();
      var a = encodeURIComponent(adGroup.getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase());
      var c = encodeURIComponent(adGroup.getCampaign().getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase());
      adGroup.urls().setCustomParameters({adgroup: a, campaign: c});
  }
  
  function handleCampaigns(campaignIteratorFunction) {
    var campaignIterator = campaignIteratorFunction.withCondition('Status != REMOVED').get();
    while (campaignIterator.hasNext()) {
        var campaign = campaignIterator.next();
        campaign.urls().setCustomParameters({campaign: encodeURIComponent(campaign.getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase())});
    }
  }
  
  handleCampaigns(AdsApp.campaigns());
  handleCampaigns(AdsApp.shoppingCampaigns());
  handleCampaigns(AdsApp.performanceMaxCampaigns());
  handleCampaigns(AdsApp.videoCampaigns());
}

Volitelně můžete z kódu vynechat úpravy „.replace(/\s/g,‘-‚).toLowerCase()“, které slouží ke kanonizaci názvu (nahrazení mezery pomlčkou a nastavení všech písmen malých).

Pro TIP: Ideální je mít v účtech od začátku pořádek a důsledně pojmenovávat všechny kampaně a sestavy bez mezer, speciálních znaků a malými písmeny. URL safe názvy. Pro stejné typy kampaní a sestav používat stejné prefixy. Máte pak jednoduchý život při analytice a reportingu.

2) Nastavení sledování na úrovni účtu

Administrátor > Nastavení účtu > Tracking > Final URL suffix

Nastavte hodnotu:

utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={_campaign}&utm_content={_adgroup}&utm_term={keyword}

 

Publikováno: 29.8.2024 15:26