Google Ads script pro UTM na úrovni účtu – dostaňte názvy kampaní i sestav do GA4
Nepropisují se vám názvy kampaní a reklamních sestav z Google Ads do GA4?
Padá vám traffic ze zdroje / média google / cpc do relace kampaně jako (organic), (not set) a (referral)?
Použijte tento návod:
1) Přidání skriptu
Co skript dělá? Přidá custom parametr název kampaně do všech nesmazaných kampaní ve vyhledávání, v obsahu, v nákupech a do pmax a video kampaní. Dále přidá 2 custom parametry, název kampaně a název reklamní sestavy ke všem nesmazaným reklamním sestavám.
Jak postupovat v Google Ads?
Nástroje > Hromadné akce > Skripty > + Nový script
Frekvenci nastavte dle velikosti účtu a počtu kampaní. 1x denně je dostatečná frekvence pro běžné účty, protože názvy kampaní ani názvy sestav se zas tak často nemění.
function main() { var adGroupIterator = AdsApp.adGroups().withCondition("CampaignStatus != REMOVED").get(); while (adGroupIterator.hasNext()) { var adGroup = adGroupIterator.next(); var a = encodeURIComponent(adGroup.getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase()); var c = encodeURIComponent(adGroup.getCampaign().getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase()); adGroup.urls().setCustomParameters({adgroup: a, campaign: c}); } function handleCampaigns(campaignIteratorFunction) { var campaignIterator = campaignIteratorFunction.withCondition('Status != REMOVED').get(); while (campaignIterator.hasNext()) { var campaign = campaignIterator.next(); campaign.urls().setCustomParameters({campaign: encodeURIComponent(campaign.getName().replace(/\s/g,'-').toLowerCase())}); } } handleCampaigns(AdsApp.campaigns()); handleCampaigns(AdsApp.shoppingCampaigns()); handleCampaigns(AdsApp.performanceMaxCampaigns()); handleCampaigns(AdsApp.videoCampaigns()); }
Volitelně můžete z kódu vynechat úpravy „.replace(/\s/g,‘-‚).toLowerCase()“, které slouží ke kanonizaci názvu (nahrazení mezery pomlčkou a nastavení všech písmen malých).
Pro TIP: Ideální je mít v účtech od začátku pořádek a důsledně pojmenovávat všechny kampaně a sestavy bez mezer, speciálních znaků a malými písmeny. URL safe názvy. Pro stejné typy kampaní a sestav používat stejné prefixy. Máte pak jednoduchý život při analytice a reportingu.
2) Nastavení sledování na úrovni účtu
Administrátor > Nastavení účtu > Tracking > Final URL suffix
Nastavte hodnotu:
utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={_campaign}&utm_content={_adgroup}&utm_term={keyword}