Podivné financování AdBlocku

adblockplus

AdBlock je služba pro lidi, kteří chtějí měnit defaultní podobu webů (s reklamou) podle svého. Proč tedy AdBlock bere peníze na svůj provoz pomocí výpalného od digitálních reklamních agentur jako Google nebo Microsoft za to, že v základu zobrazuje nerušivé reklamy? A od poskytovatelů obsahu za whitelistování webu a ne od uživatelů služby?

  1. AdBlock snižuje příjmy poskytovatelům obsahu kvůli nezobrazování reklamy.
  2. Uživatelé chtějí na webu méně otravné reklamy, nebo žádnou reklamu.

Pokud by uživatelé byli ochotni podílet se na řešení, pak lze situaci řešit jednoduše:
Peníze, které by AdBlock teoreticky vybral od svých uživatelů by rozdělil mezi poskytovatele obsahu, jako náhradu příjmů.

Jenže na Lupa.cz vyšel článek placení za obsah s AdBlockem a v jeho anketě, byť na malém vzorku, se ukazuje, že lidé blokující reklamu nechtějí platit za obsah ani jakkoliv jinak.

Proč lidé s přístupem „reklamu blokuji a platit nic nebudu“ parazitují?

Piráti s tímto nejčastějším přístupem si neuvědomují, že přímo poškozují tvůrce obsahu a tím si sami snižují kvantitu i kvalitu nového obsahu. Není, kdo by ho zaplatil – inzerenty zablokovali a sami dát nic nechtějí. Pak sami naříkají na nedostatek nebo nekvalitu obsahu a že půjdou jinam. Ale kam půjdou, když blokují vše? Půjdou tak leda… no víte kam.

Jak se blokování reklamy může dále vyvíjet?

  • S tím jak poroste počet uživatelů AdBlocku, stále více a více poskytovatelů obsahu bude lidem neochotným zaplatit blokovat přístup, protože ti lidé jim nic nepřinášejí, jen zatěžují zdroje, které nejsou zadarmo.
  • Všechny blokátory reklam se změní na placenou službu, která bude zajišťovat prémium členství bez reklam napříč webem. Provize budou vypláceny navštíveným webům. Ostatní blokátory budou zakázány ve všech majoritních prohlížečích (Chrome, Firefox, Safari, Opera, IE, Edge).
  • Pokračování aktualizační války mezi blokátory a antiblokátory reklamy.
Publikováno: 4.5.2016 11:51