Microdata, microformats, RDFa a sémantický web

strukturovaná data

Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých technologií?

Microdata

Mikrodata je technologie, na které se shodli Google, Bing, Yahoo! a ruský vyhledávač Yandex, což mikrodatům hraje do karet.

Používá slovníky definované na Schema.org. Autoritativnost světových vyhledávačů, které za tímto stojí, je velká výhoda mikrodat.

Nevýhodou je naopak přílišná ukecanost za použití atributů itemscope, itemtype, itemprop.

Microformats

Hlavní výhodou je jednoduchost použití. Mikroformáty využívají atribut class, takže jejich využití zasahuje nejméně ze všech technologií do HTML kódu, protože u většiny tagů už je stejně atribut class použit.

Nejvyužívanější jsou hcard – vizitka osoby nebo organizace a hCalendar – události. Nejspíš díky tomu, že se hodí skoro na každý web.

Nevýhodou je, že mikroformáty nepopíšete některé složitější vztahy mezi daty.

RDFa

Hlavní výhodou, ale zároveň i obrovskou nevýhodou je robusnost RDFa při zápisu a nutnost použití slovníků. RDFa totiž stojí a padá na specifikaci slovníku, který chcete použít.

Za RDFa stojí autorita mezinárodního konsorcia pro vývoj webových standardů W3C. RDFa používá atributy property, vocab, content, resource, about, rel a další.

Jakou technologii použít?

  1. Zvažte, jak složitou technologii chcete použít.
  2. Zvažte, jestli jsou pro vás větší autorita světové vyhledávače, nebo W3C.

Google doporučuje použít microdata, můžete však použít kterýkoliv ze tří formátů.

Jak dosáhnout zvýšení CTR?

CTR ve vyhledávání zvýšíte přidáním jakékoliv technologie do HTML kódu obsahu vašeho webu. Osobně odzkoušeno.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Publikováno: 15.9.2015 15:45