Koho si vybrat pro správu PPC kampaní?

ppc adwords sklik

Když se rozhodujete koho necháte spravovat PPC kampaně, máte dokonce 3 možnosti.

Budete to dělat sami, necháte to lidem z vyhledávače, nebo si najmete externí agenturu.

Podstatné je, jakou kdo má motivaci

  1. Motivací dobré externí agentury je vám pomoci získat co nejvíce konverzí. Na druhou stranu, motivací špatné externí agentury je z vás vytáhnout co nejvíc peněz.
  2. Motivací člověka ze Seznamu je, aby se co nejvíc peněz utratilo v Skliku. To samé platí pro člověka z Google a Adwords.
  3. Vaší motivací je pomoci získat co nejvíce konverzí.

Budu si to spravovat sám/sama

Ušetřím, hurá.

Ani omylem. Je třeba minimálně absolvovat školení pro správu PPC, ideálně zakončené získáním certifikátu přímo od vyhledavače, nikoliv od pořadatele školení. To vás stojí kromě peněz spoustu času. Dále byste měli rozumět SEO, webové analytice a UX protože to je s tím úzce svázané. To máte další 3 školení. A pak je tu další čas, který místo vašemu podnikání věnujete správě PPC.

Dělba práce a specializace je tu s námi od nepaměti. Sice PPC není zas tak těžké, ale je to o zkušenostech. Vaření je bezesporu jednodušší, ale vzpomeňte si, jakou mňamku jste si uvařili poprvé a srovnejte to s návštěvou dobré restaurace. Tak se liší zkušenosti správce PPC a vaše.

Samosprávci mají také tendence škrtit vlastní rozpočty aby nepřicházeli o těžce vydělané peníze.

Nechám to lidem ze Seznamu nebo Google

Oni jsou tak hodní, že mi to zadarmo vše nastaví a zařídí.

Ano, ale podle svojí motivace. Viděl jsem již pár PPC kampaní od různých lidí z vyhledávačů, ale žádnou rentabilní pro klienta.

Neefektivita, maximalizace rozpočtu, maximalizace počtu klíčových slov.

To mi zbývá jen online marketingová agentura?

Ani to opravdu není žádná záruka profesionálů. Je třeba dobře vybírat:

  1. Agentur je na trhu jako máku, proto jako první filtr požadujte certifikaci pro Adwords. Pro Adwords proto, že Sklik je takové „zjednodušené Adwords“, které od něj se zpožděním přebírá novinky a to zdaleka ne všechny. Certifikaci od Skliku mají jen velké agentury, menším se nevyplatí ztrácet tím čas.
  2. Certifikaci chtějte od konkrétního člověka, který bude na kampani pracovat. To je často problém u velkých agentur, certifikaci má pouze pár senior zaměstnanců, ale junior co kampaň dostane může být jak bez certifikace, tak bez zkušeností.
  3. Účty v systémech Adwords, Sklik a Google Analytics jsou vaše a cenná data v nich uložená vám zůstávají i po případném skončení spolupráce.
  4. Můžete se rozhodnout kdykoliv ukončit spolupráci, zejména když neprobíhá podle vašich představ.
  5. Agentura od vás požaduje analýzu klíčových slov, případně ji sama vytvoří. Nestřílí klíčová slova naslepo.
  6. Nastaví vám měření konverzí. Konverze nejen měří, ale měření i vyhodnocuje a na základě nich provádí úpravy.
  7. Bez ohledu na různé systémy placení PPC hlavně stojí tolik, aby to bylo výhodné pro obě strany.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Publikováno: 12.10.2016 12:31